آموزشهای که در این سایت بصورت پکیج های رایگان ارائه میشود شما را به یک شخص موفق با درآمد میلیونی تبدیل خواهد کرد

اتریوم (Ethereum) چیست؟ بستری برای درآمد و سرمایه گذاری!


اتریوم (Ethereum) چیست؟ بستری برای درآمد و سرمایه گذاری!

اتریوم (Ethereum) چیست؟ بستری برای درآمد و سرمایه گذاری!

 

قبل از آشنایی با اتریوم ، بهتر است که با اینترنت آشنا شویم. همه ما اینترنت را می‌شناسیم. همین الان که شما این مطلب را می‌خوانید، در حال استفاده از اینترنت هستید. حتما می‌دانید که داده‌های شخصی، پسوردها و اطلاعات مالی شما در کامپیوترهای دیگران ذخیره می‌شود! البته بهتر است بگوییم، این اطلاعات در سرورها و فضاهایی که متعلق به شرکت‌ها است، ذخیره و نگهداری می‌شود. آمازون، فیسبوک و گوگل نمونه خوبی برای این موضوع هستند. حالا چرا برای معرفی اتریوم از مثال اینترنت استفاده کردیم؟ با ما همراه باشید.

اینترنت امروز؛ آینده اتریوم

اینترنت بستری را فراهم کرد که کاربران راحتی را تجربه کنند و امروزه زندگی بدون اینترنت، برای خیلی از ما غیر ممکن است و همچنین بسیاری از کارهای روزمره ما از طریق اینترنت انجام می شود، از کارهای شخصی گرفته تا کارهای سازمانی.

لبته فراموش نکنیم که استفاده از اینترنت، خطراتی هم به همراه دارد. همه ما شنیدیم که تخلفگران یا دولت‌ها به داده‌های شخصی ما دسترسی پیدا کرده‌اند. داده‌هایی که بعضا برای ما اهمیت زیادی داشتند. جالب اینجاست که در بیشتر مواقع، حتی متوجه هم نمی‌شویم که آن‌ها داده‌های شخصی ما را مطالعه کرده‌اند. خطر دزدیده شدن، منتشر شدن و حتی تغییر کردن داده‌های ما، همیشه وجود داشته است! ولی آیا واقعا وقت آن نرسیده که تغییری ایجاد بشود؟ آیا پیشرفت تکنولوژی، توان کاهش یا حذف این خطرات را دارد؟ آیا حریم خصوصی واقعاخصوصی می‌ماند؟

ابزارهای متعددی برای رسیدن به این اهداف مورد استفاده قرار گرفتند. یکی از این ابزارها تکنولوژی بلاک چین است. ولی چگونه از این تکنولوژی استفاده کنیم؟

تفاوت اتریوم و بیت کوین

اتریوم پلتفرمی است که استفاده از بلاک چین در زندگی روزمره ما را ممکن کرده است و یکی از بارزترین ویژگی های آن قرارداد هوشمند است، قراردادی دو طرفه بدون هیچ واسطه ای. این در حالی است که بیت کوین در تلاش است با بهره بردن از بلاک چین، سیستم بانکی و شیوه‌های پرداخت آنلاین مثل Paypal را حذف کند، اتریوم با استفاده از بلاک چین، به دنبال حذف واسطه گری در زندگی ما است. اگر هنوز با بیت کوین آشنا نشده‌اید حتما مقاله “بیت کوین چیست” را مطالعه کنید.

واسطه گری کلمه آشنایی برای همه ماست. در تمام امورات زندگی با اشخاص ثالث در ارتباط هستیم اما سرانجام اتریوم با ارائه ایده ی خود این مشکل را حذف کرد.

آیا واقعا وجود واسطه‌ها در زندگی ما ضروری است؟ نقش اتریوم چیست؟

حذف واسطه‌ها با وجود تکنولوژی بلاک چین محقق شد. ولی ساخت برنامه‌ای مبتنی بر بلاک چین، نیاز به برنامه نویسی پیچیده، آگاهی به فرآیندهای رمزنگاری و محاسبات ریاضی داشت. به همین دلیل کاربران رقبتی به استفاده از آن نشان نمی‌دادند تا اینکه اتریوم به عنوان یک پلتفرم، بستری را فراهم کرد که برنامه نویسان به راحتی بتوانند برنامه‌های خود را مبتنی بر بلاک چین بسازند و از ویژگی‌های آن بهره ببرند.

فرض کنید شما به دنبال خرید خانه هستید. برای این کار به مشاورین املاک مراجعه می‌کنید. مشاورین املاک نقش واسط را اجرا کرده و در اصل خریدار و فروشنده را باهم آشنا می‌کنند. اگر معامله انجام شد، درصدی از مبلغ پرداخت شده را از خریدار و فروشنده دریافت می‌کنند. البته بعضا دیده شده است که مشاورین املاک در بالا و پایین شدن قیمت املاک نقش پررنگی ایفا می‌کنند. آیا بازار نباید متناسب با عرضه و تقاضای واقعی رشد بکند؟ آیا مشاورین املاک با بالا بردن قیمت ملک به فکر بیشتر شدن ارزش درصدی که از دو طرف معامله دریافت می‌کنند، نیستند؟

اتریوم راه حلی برای این موضوع دارد. با استفاده از اتریوم شما می‌توانید به راحتی معامله خود را انجام دهید، رسید دیجیتالی دریافت کنید، هزینه واسطه گری را پرداخت نکنید و به ملک خود برسید. اتریوم شما را قادر می‌سازد با استفاده از اتر که ارز دیجیتالی آن است، ملک خود را بدون پرداخت هزینه به واسطه گرها خریداری کنید. این شبکه، سرعت بالایی در جابه جایی پول دارد و همیشه در دسترس شما خواهد بود. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که شما هر لحظه که اراده کردید، پول جابه جا کنید و منتظر روز کاری بانک‌ها نباشید!

برای شناخت بهتر اتریوم، بایستی بدانیم که اتریوم چه خدمتی ارائه می‌دهد و چگونه بر جامعه ما تاثیر می‌گذارد. در این راه بایستی ویژگی‌های اصلی اتریوم را بشناسیم و آن را با روش‌های دیگر قیاس کنیم اما پیش از آن بهتر است بدانیم اتریوم از کجا آمده است.

 

تاریخچه اتریوم

 

اتریوم اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط موسس آن، ویتالیک بوترین معرفی شد (جالب است بدانید ویتالیک در آن زمان تنها ۱۸ – ۱۹ سال سن داشت) ، که این معرفی از طریق عرضه اولیه یا ICO صورت گرفت، تعداد کوین های آن نامحدود است اما قرار بود بیشتر از ۱۰۰ میلیون نشود که شد (تا زمانی که پروتکل آن تغییر نیابد به این تعداد افزوده خواهد شد). از پروتکل صحبت کردیم، لازم است بگوییم در حال حاضر پروتکل اجماع اتریوم بر مبنای PoW یا همان گواه اثبات کار است (یعنی روند استخراج اتریوم مانند بیت کوین است) اما قرار است به پروتکل PoS نقل مکان کنند که در این صورت تعداد کل کوین های آن ثابت باقی می ماند.

موارد استفاده اتریوم بیشتر در مسائل مالی به عنوان ارز دیجیتال است (مانند بیت کوین) و همچنین دیگر کاربرد بارز و گسترده آن ویژگی قرارداد هوشمند آن است، علاوه بر این ها شبکه اتریوم این امکان را فراهم آورده تا از طریق آن بتوان برنامه های غیر متمرکز یا Dapp ها را توسعه داد که امروزه امکانی پر کاربرد برای برنامه نویسان بوده است و قطعا در آینده بیشتر از آن می شنویم. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، توکن شبکه اتریوم “اتر” نام دارد که نماد آن ETH است. لازم به ذکر است که اتریوم مانند بیت کوین از یک بلاک چین عمومی استفاده می کند و الگوریتم استخراج آن نیز ETHASH است.

با ویژگی‌های اتریوم آشنا شوید

اتریوم نیز مانند بیت کوین یک سیستم غیر متمرکز است. این ویژگی باعث می‌شود که این سیستم، تحت نظارت هیچ دولتی نباشد. همانطور که می‌دانید در حال حاضر خدمات اصلی آنلاین، کسب و کارها و شرکت‌ها به صورت متمرکز سازماندهی می‌شوند. سال‌هاست که با همین شیوه به زندگی خود ادامه می‌دهیم. البته تاریخ به ما ثابت کرده است که همچنان به این شیوه نیاز داریم. چرا که در انجام هر کاری نیاز به جلب اعتماد داریم و این اعتمادسازی به عهده نهادهایی است که به صورت متمرکز اداره می‌شوند. آیا اتریوم می‌تواند این نهادهای نظارتی متمرکز را حذف کند؟ آیا اتریوم می‌تواند بستری برای اعتماد سازی باشد؟

اتریوم یک سیستم غیر متمرکز خودگردان است. این سیستم به پشتوانه هزاران کامپیوتر داوطلب، خدمات خود را ارائه می‌دهد. این پشتوانه باعث می‌شود که اتریوم در هر شرایطی پاسخگوی نیازهای کاربران باشد و هیچ وقت در حالت Offline قرار نگیرد.

اتریوم یک شبکه مستقل دارد. این شبکه دارای مرورگر اینترنت خود است. زبان برنامه نویسی اتریوم یا همان سالیدیتی (Solidity) است یعنی برای نوشتن قرارداد هوشمند روی شبکه اتریوم باید از طریق این زبان بنویسید و سیستم پرداختی آن، منحصر به استفاده در همین شبکه است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که کاربران بتوانند برنامه‌های خود را بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی کنند. در شبکه اتریوم از ارز دیجیتالی اتر در تراکنش‌ها استفاده می‌شود. اکثر برنامه‌هایی که از شبکه اتریوم استفاده می‌کنند، ارز دیجیتالی خود را دارند که به آن‌ها توکن می‌گویند. در این شبکه برای جابجا شدن توکن‌ها، باید حتما ارز دیجیتالی اتر هم داشته باشیم که کارمزد تراکنش را با آن پرداخت کنیم. اگر می خواهید با ارز دیجیتال شبکه اتریوم بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله “اتر چیست” را مطالعه کنید.

اتریوم با داشتن همین ویژگی‌ها توانست نوع جدیدی از قراردادها را با نام قرارداد هوشمند ارائه دهد. قراردادهای هوشمند، جواب اتریوم به سوال ماست.

استخراج اتریوم

همانطور که پیش تر مطرح شد، شبکه اتریوم بر اساس پروتکل اجماع PoW یا گواه اثبات کار فعالیت می کند، برای اطلاع از جزییات فعالیت این پروتکل پیشنهاد می کنیم مقاله استخراج یا ماینینگ در شبکه های مبتنی بر PoW را مطالعه بفرمایید اما اگر بخواهیم به صورت اجمالی توضیحی دهیم، اتریوم نیز همانند بیت کوین عمل می کند یعنی برای استخراج اتریوم می بایست از دستگاه های مخصوص استخراج استفاده کرد و سرویس دهندگان شبکه یا ماینر ها به ازای تایید تراکنش ها، از شبکه اتر پاداش می گیرند. دستگاه استخراج اتریوم هم ریگ (Rig) است هم اسیک (Asic)، هر چند تلاش های توسعه دهندگان اتریوم در راستایی صورت گرفت که نتوان از طریق اسیک ها استخراج کرد اما هم اکنون از طریق اسیک نیز می توان اتر استخراج کرد. برای اطلاع از جزییات به مقاله آموزش استخراج اتریوم مراجعه فرمایید.

خرید و فروش اتریوم

شاید برای خیلی از کاربران سوال باشد که چگونه اتریوم خرید و فروش کنیم؟ راه های مختلفی وجود دارد، هم می توانید از افراد فعال در این زمینه که قصد خرید و فروش اتریوم را دارند تهیه کنید (که البته برای این کار می بایست به یک سری نکات ایمنی توجه خاصی کنید که در مقاله از کجا و چه کسی ارز دیجیتال بخریم؟ نکاتی مهم درباره خرید و فروش! آورده شده است) همچنین می توانید این کار را از طریق صرافی های داخلی و خارجی انجام دهید که برای این کار نیز مانند روش قبلی می بایست یک سری نکاتی را مد نظر قرار دهید.

کیف پول اتریوم

حال پس از خرید و فروش اتریوم آن را در کجا نگه داریم؟ اتریوم نیز مانند سایر ارزهای دیجیتالی دارای کیف پول هایی است که علاوه بر اتر، سایر ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه اتریوم را پشتیبانی می کند (مانند توکن های با استاندارد ERC20) که به معرفی برخی از معروفترین و امن ترین آنها می پردازیم:

کیف پول سخت افزاری لجر

کیف پول سخت افزاری لجر علاوه بر اتریوم از بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می کند که اولین و امن ترین گزینه ی ذخیره ی ارزهای دیجیتالیتان از جمله اتر است. البته این کیف پول رایگان نیست و برای تهیه آن می بایست مبلغی را پرداخت کنید. اگر ارزهای دیجیتال زیادی دارید و از نظر قیمتی ارزش بسیاری دارد، پیشنهاد می کنیم از این کیف پول استفاده کنید.

کیف پول های کاغذی

کیف پول های کاغذی گزینه ی مناسب دیگری است که از امنیت بالایی برخوردار است. این کیف پول رایگان است و از جمله معروفترین آنها MyEtherWallet است که آموزش آن در سایت میهن بلاک چین قرار داده شده و می توانید برای ذخیره اتریوم و سایر توکن های بر بستر اتریوم از این کیف پول نیز استفاده کنید.

کیف پول های موبایل، وب و دسکتاپ

هر سه ی این کیف پول ها برای اتریوم موجود است که امنیت گزینه های قبلی را ندارند اما بسیاری از کاربران در حال استفاده از این کیف پول ها هستند که با مراجعه به قسمت کیف پول سایت میهن بلاکچین می تواند آموزش بسیاری از آنها را مشاهده کنید.

کیف پول رسمی اتریوم؛ میست (Mist)

اگر یکی از نودهای شبکه هستید یا قصد آن را دارید این کیف پول پیشنهاد می شود، به هر حال این کیف پول، کیف پول رسمی اتریوم است. برای نصب میست می بایست بلاک چین اتریوم را دانلود کنید که حجم بالایی دارد، در این صورت با نودها هماهنگ یا اصطلاحا سینک می شوید. اگر تازه با اتریوم و دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده اید، این کیف پول گزینه مناسبی برایتان نمی باشدچون برای دانلود تمام بلاک چین اتریوم می بایست حجم زیادی را دانلود کنید و همینطور سخت افزار سیستم شما باید در حد مناسب و قابل قبولی باشد. اگر مایل به دریافت این کیف پول هستید به سایت رسمی اتریوم مراجعه کنید.

  انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 40

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

با پکیج های آموزشی در این سایت میتوانید ماهانه بیشتر از 6 میلیون تومان در آمد خالص داشته باشید در صورتایکه در عرض 3 ماه در آمد دلخواهتان نرسیدید وجه شما با تمام میل قابل بازگشت میباشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما